Vi är alla människor

Tjaa :) 
    Hur mår ni idag ? Själv mår jag bra, är bara trött men jag skulle mått ännu bättre om det inte vore för de jäkla fjärilarna som cirkulerar runt hemma hos mig !! Fråga inte varför det finns fjärilar i huset, hade jag vetat det skulle de varit borta redan nu. Så fort jag går in i köket ser jag tio läskiga och små fjärilar på taket, går jag in i mitt rum blir jag attackerad av en och hoppar 500 meter upp i luften av rädsla. Usch, tanken på insekter gör mig inte glad ! :(
   Haha men jag måste ändå nämna att jag såg två fjärilar som typ parade sig ! De var typ "inne" i varandra och gick samtidigt som de gjorde "det". Såg skitkul ut att jag till å med tog bild. :P Men jag orkar inte ladda upp den nu + att den blev inte så bra.

    Iaf, idag var jag i skolan (är ju det varje dag så ni inte tror jag skolkar eller nåt) och vi hade en intressant samhällskunskapslektion. Vi fick först titta på en film som heter "The Wave" och den hade jag redan sett på högstadiet så jag visste vad som skulle komma och efteråt diskuterade vi om dess budskap och vad demokrati har med det att göra mm. Filmen handlar om ett experiment som en skolklass får uppleva och läraren pratar om nazismen och Hitlers Tyskland osv.
    Alltså, egentligen har jag verkligen svårt för att föreställa mig att miljontals människor gick på Hitlers propaganda och nazismens tydliga budskap. Hur kunde man lyda en man som ville utrota människor som enligt honom å hans "gäng" inte passade in i deras absurda tankesätt ? Det finns absolut INGET som säger att judar är sämre än annat folk. Vi är alla människor, oavsett nationalitet, hårfärg, ögonfärg, hy osv. Fördomar gällande det här måste stoppas annars blir det verkligen dåligt för de utsatta människorna. Folk måste acceptera varandra och visa respekt. Ja, vi är alla olika men till grund å botten är vi människor. Ens hud -eller hårfärg ska inte avgöra hur man behandlar den personen.
     Tänk hur allt har utvecklats, från stenåldern då man jagade djur och bara försökte överleva det kalla vädret å ingen brydde sig om ens utseende, till nu, när vi faktiskt har det så mycket bättre ställt och då människor mår dåligt och till å med skadas pga deras utseende. Det ska inte vara så, acceptera bara varandra.


Det enda en människa behöver är någon att dela sitt liv med, kärlek, stöd å omtanke av den personen. Inget annat kan göra en fullkomligt lycklig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0