Älskar filmer

Vet ni en sak ? Jag älskar fredagar. Det är sista skoldagen, dagen innan helgen kommer och den skönaste dagen i skolan då vi bara har svenska, idrott och engelska. Sen är det bara att åka hem eller träffa en kompis och bara chilla. Så jävla skönt.
Idag bestämde jag mig för att vila. Verkligen vila och göra sånt jag tycker om att göra. Åt en massa gott och läste i mina modetidningar, tittade på Simpsons x2 och sen tog jag fram min Desperate Housewive box och såg på tre avsnitt av säsong 1. Jättekul ! Hade glömt hur rolig och spännande Desperate var i början, nu har den blivit lite seg känns det som. Hoppas den nya säsongen blir spännade, med ännu fler intriger eller chockerande avslöjanden !

Imorgon är det lördag och då ska jag sova ut. Att sova länge på mornarna är bland det bästa jag vet. Jag vaknar runt elva-tolv och äter min frukost/lunch och tar det bara lugnt resten av dagen eller så hittar jag på något med en kompis. Jättemysigt. :)

Jag känner för att göra en liten lista på vilka filmer jag vill se under den kommande månaden :

I am legend - Will Smith är så het och dessutom är det spännande att han inte ser människor i dagsljus.

Bee movie - Verkar vara en gullig film och min kompis sa att den var skitrolig, så..!

Control - Är verklighetsbaserad och den verkar intressant att se.

Guldkompassen - Har inte läst boken men filmen måste jag se !

Juno - Den fick bra recensioner och jag såg trailern, måste se den ! Älskar nämligen kärleks/tonårs filmer.

En ung Jane Austen - Älskar "gammaldags" filmer, med slott och präktiga damer och herrar med brittisk accent. James McAvoy är med och det är även Maggie Smith och Julie Walters (båda från Harry Potter filmerna) och de är bland mina favoritskådisar så filmen ska ses !

Leo - Bara för att Josef Fares har gjort den. Har ni sett Zozo så förstår ni nog vad jag menar.

Råttatouille - Sjuukt sööt råtta som lagar mat. xD Älskar komedi-filmer ju !

Det blev visst ganska många filmer men jag har en biobiljett att disponera och om man tänker på + sidan så har jag fått en fribiljett till filmen The Stranger Inside (vet fortfarande inte vem som skickat, snälla ge dig till känna, jag vill gärna veta) så en valfri film och The Stranger Inside. Får se hur det går med det där.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0