Home and away

Väl framme vid biografen så möter jag Kristin och jag får reda på att det inte finns några två-sittsplatser för oss, utan bara utspritt. Så det kan vi ju inte ta för ingen av oss har ingen stor lust och sitta bredvid nån som, gud förbjude, stinker ost eller nåt. :S Haha skämt åsido men istället så köper (jag använder min biobiljett som jag fått av skolan, lycka !) vi biljetter till Försoning kl. halv tio istället för halv sju. Yes, den filmen har det ju snackats en hel del om och dessutom är det ju asbra skådespelare i filmen så varför inte se den liksom ?
   Ringer hem och meddelar att filmen börjar halv tio och att jag antagligen är hemma runt 12. Mamma flippar och säger att pappa borde hämta oss med bilen sen (notera att både jag och Kristin bor nära Sickla, hallå jag sprang till Sickla från där jag bor på endast fem minuter kokooo) men jag försäkrar henne att det inte behövs och att allt kmr bli bra. Mamma är lite överbeskyddande men det är väl bara bra, skulle nog känt mig lite övergiven om hon inte brytt sig liksom. :) Love you mammsen !
   Iaf, vad kan då två flickor som vi hitta på en lördagkväll i väntan på att filmen ska börja om ca 3½ timme ? Jo...

Vi går hem till Kristin ! Vinden blåser, vi blåser bakåt och ibland framåt beroende på vilket håll vi går åt. Luvorna är på, vi försöker hålla fast vid varandra men så har olyckan redan skett... Precis när vi ska in i porten blåser sandlådan ner och allt sand rinner ut. Men som tur är så skadas ingen av oss, vi har ju varandra. :P
   Hemma hos Kristin hälsar jag på hennes jättetrevliga föräldrar och sedan går vi in i hennes rum, snackar, äter kex och en god röra till det, snackar lite till, sitter vid datorn, snackar, blaaaah blaaaah lalalalaaalaaaa och så plötsligt kommer det klockrena ! Läs på egen risk :

Kristins mamma kommer in med två glas och efter två minuter utbrister jag:

Jag: Kristin, de här glasen liknar det glas jag fick av dig.
Kristin: Vadå för glas ?
Jag: Du vet, det stora glaset som jag fick i födelsedagspresent av dig.
Kristin: Har jag gett dig det ?
Jag: Men det var längesen, typ Sickla-tiden (lågstadiet).
Kristin: Jaha... Jag kommer inte ihåg.
Jag: Men det står Juice på den, med orange bokstäver, du veeeeeeet. Och så finns det apelsiner på.
Kristin: Står det juice på svenska eller engelska ?
Jag: Vaa.. ?
Kristin: Jaa..?
Jag: Men det är ju samma sak. :S

Plötsligt förstår Kristin vad hon sa och vi båda utbrister i skratt.


Ni som inte fattade...synd asså. :P


Efter ytterligare några kvartsminuter äter vi middag där och sedan sitter vi i rummet igen och lyssnar på musik. Kristin sjunger och jag och min vackra tondöva röst försöker hänga med i farten men misslyckas.. :( Kristin sjunger iaf SKITFINT så jag dör av avundsjuka. Hon borde fan söka in till Idol. 
   En timme senare beger vi oss ut och står i biografen.

Vill ni veta fortsättningen ? Klart ni vill !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0