Min favorit i Desperate Housewives



Jag tycker om alla skådespelare i Desperate Housewives men jag har dock en favorit - har väl alla ? - och det är Terri Hatcher som spelar Susan Mayer.
   För det första gillar jag hennes rollfigur eftersom jag hittar en del av mig själv hos Susan men också för att Terri är som gjord för den rollen. Terri är först och främst en otroligt duktig skådespelerska och hon skapar ett bra band mellan sig själv och rollfiguren. Det är jättebra, för då känner man som tv-tittare att hon inte spelar rollen, utan att hon är personen. Dessutom är Susan en väldigt söt, lite småklantig och pinsam rollfigur som man lär att älska - oavsett vad hon gör.
   För det andra gillar jag också Terri för att hon spelade Lois Lane i Lois & Clark, en serie som jag älskade och som jag tittade varje dag på ! Seriöst, jag var helt galen i den och jag blev jätteledsen när den tog slut. Men alla bra serier måste ha ett slut, titta bara på Vänner. De avslutade serien efter ca 10 säsonger, om jag inte har fel, och det kändes ju självklart sorgligt. Man har ju följt serien så himla länge och så tar det bara slut. Men tillbaka till Lois & Clark, det var där jag såg Terri för första gången och då ville jag direkt att hon och snygge Clark Kent skulle bli tillsammans men självklart tog det en evighet innan de "hookade upp" men till slut blev det dem iaf. 
   Dessutom är hon vacker och i DH önskar jag Susan och Mike ett livslångt liv tillsammans. Äntligen är de gifta och så på köpet blir hon gravid. Men jag har en aning om att lyckan inte varar så länge. Tänk om barnet är Ians ? Hon har ju varit med både två och vem vet när barnet kom till ? Vi får väl se i den nya säsongen av DH, när startar den förresten ?
   Ni har väl inte missat att Terri släppt ut en bok om sitt liv ? Vill gärna läsa den men jag tror den bara finns i engelsk version och jag vill helst läsa den på svenska.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0