Öppet hus

Dagen börjar med att jag går upp vid halv nio (på en lördag !), äter frukost, tar på mig kläder och fixar & donar allt jag ska göra och sen åker jag å pappsen till forum för att se hur mkt pengar jag har på mitt kort och även köpa kontantkort till min fattiga mobil som numera är rik och gärna vill kallas Drottning Silvia.
   Efter det så skjutsar pappa mig till skolan och jag går igenom de stora dörrarna in till Nacka Gymnasium och möts av en bild jag inte kommer att se på måndag. Det är rent och välstädat. Iaf, går till skåpet, låser in jacka och halsduk och går sedan upp till rummet bredvid bibblan där jag förövrigt ska hänga de närmaste fem timmarna (på en lördag !). Ser att min lärare är där, ler stort och börjar städa, hämta upp tyg från äckelskåpet och fixar och gör det hemtrevligt för de blivande ettorna. Sedan kommer en tjej som tillsammans med mig ska prata om skolan och hon är en trevlig prick !
    Runt 12 tiden hör jag varningsklockorna ringa, folk kommer, jag får panik eftersom jag är lite nervös av mig när det gäller att snacka inför många och berätta om den linje jag går på (får ju hjärnsläpp och kommer inte ens ihåg vilka kurser jag själv läser). Men självklart så går det jättebra eftersom jag heter Aysegül och säg något jag inte klarar av ?
   Vid 14 tiden dyker det upp roliga människor från min underbara klass och det gläder mig väldigt mycket. Runt 16 tiden är vi färdiga och jag känner smärtan i mitt knä, jag har stått för länge och dessutom gymmade jag i fredags så jag har träningsvärk. Det känns som om jag har fött ett barn också, ska typ få hjärtat snart. 
   Kutar ner till informationen för att lämna tillbaka min snygga t-shirt jag lånat av skolan, (man får inte ens den, snälla vem fan vill ha min svettluktande t-shirt ? XD) och får, inte en utan två bio(gratis)biljetter !! Woho, säger jag då och tar på mig tjock-jackan och trallar ner till bussen för att bege mig mot Slussen, möta mammis och gå till H&M i Götgatan.
  
Fortsättning följer...

P.S : Öppet huset gav mig adrenalin och det kändes både kul och skönt. Nu har jag gjort något som jag tidigare inte hade provat på eller vågat ! Det här kan jag tänka mig att göra om i typ trean då jag fått läsa fler kurser och även vet mer. :)  D.S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0