The adventures of young Aysegül on Götgatan

Befinner mig i slussen och det är svinigt kallt. Mamma har inte dykt upp än, jag blir lite irriterad eftersom jag ska träffa en kompis halv sex och klockan är 16.25 när mamma dyker upp (jag var i slussen fem över, väntade alltså i 20 hela minuter). Säger åt mig själv att vara lugn för om jag börjar bråka med mamma blir det inte kul och hon blir ledsen, jag blir ledsen och sjävklart säger jag alltid förlåt efteråt men för att slippa allt onödigt tjat så får hon ett glatt leende och jag kramar henne. Hon blir chockad och undrar varför jag inte börjar läxa upp henne och då brister jag ut med ett skratt och säger att "nämen mamma, jag skulle aldrig kunna bli arg på dig !" (Den som inte får nämnas vid namn börjar nog stortjuta av garv när hon läser att jag aldrig blir sur på min lilla mamma).
   Vi går drar korten i automaterna och rullar upp till Götis och in till H&M som btw har så SJUUUKT snygga kläder och bättre sortiment än alla andra H&M butiker jag varit på. Smycken, väskor,skor...oooh dreggel.



Iaf, hittar en SKITNSYGG skinnjacka som jag känner mig dunderhet i och en fin brun halsduk. Köper dessa plagg och sedan springer jag ner till bussarna (klockan är 17.00 och en halvtimme kvar innan jag ska träffa kompisen) och till min stora glädje så står bussen där den ska stå så jag kutar dit men vad tror ni händer ? Jo, den åker iväg ! Jag springer och kommer precis till dörrarna, han bara åker ! Jag får damp och börjar skrika för mig själv, folk tittar konstigt, jag tystnar men inuti kokar jag. Är på jättedåligt humör eftersom nästa buss kommer 10 minuter senare och jag måste hem och äta något eftersom jag bara ätit en korv på hela dagen.
   Sitter argt och väntar på bussen och så plötsligt ser jag en person som gör mig på mkt bättre humör. Nämligen min mamma. :) Jag berättar för henne vad som har hänt och hon kramar mig och säger att de allra dummaste busschaufförerna gör såna saker. Jag ler som ett litet barn (nästan lik dreggel-ungen däruppe) och så kmr bussen. Vi går på, jag skickar sms till min kompis och säger att vi ska ses kvart i sex istället, inget svar, åker och är hemma 17.25. Ringer min kompis och hon säger att hon redan är där (!!!!!!) och att hon inte fått sms:et. Jag äter lite soppa och en banan och springer ner till Sickla inom loppet av FEM MINUTER (rekoooooord) och ser min gulliga kompis stå å vänta på mig.

I väntan på nästa inlägg...

En ung mamma och hennes dotter ~4 står och väntar på Alingsåspendeln.
Dotter: Mamma, vad är sex?
Mamma: Det är en siffra.
Dotter: Nej men inte så.
Mamma: Men hur menar du då?
Dotter: Men åååh, hur gör man sex?
Mamman börjar bli lite orolig nu.
Mamma: Sex är en siffra!
Dotter: Men mamma! Du fattar inte. Inte sån sex. Fem är ju såhär (hon håller upp ena handen med fingrarna spretandes). Hur gör man sex då?
Mamman andas ut och förklarar att man använder ett finger från andra handen också. 


Skönt att ha det samtalet avklarat så tidigt.



Spårvagn från Klockaretorpet, Norrköping

Tjej 1 ~14: Jag har så ont i nacken.
Tjej 2 ~14: Vadå då?
Tjej 1: Alltså jag tror jag har fått en whopper-skada.



Konsekvenserna av alltför snabb mat.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0