The mystorius late ticket

Okej, jag är hemma och går in i mitt rum. På skrivbordet har pappa lagt det oöppnade vita kuvertet med mitt namn och min adress på. Jag tänker direkt att det är kärleksbrev från en kille eller något så jag sliter upp den och ut kommer en liten papperslapp som egentligen är en biobiljett för två till filmen The Stranger Inside (när hade den premiär och går den ens på bio nu ?). Kollar på baksidan av kuvertet, ingen avsändare. Jag blir chockad.
    Varför skickar någon en biobiljett till mig för ? Först tänker jag att det är från skolan, att detta är min lön för öppet hus men så kommer jag på att jag redan fått två biobiljetter så de kan det inte vara. Det står vem som köpt biljetten men det är en signatur så det går inte å läsa. :S
   Nu börjar det bli mystiskt och läskigt. Och för att göra saken ännu värre säger pappa att han hittat den idag (på en lördag !) bakom en byrå så när den anlände till oss vet vi inte. Det kan lika gärna ha varit förra året eller nyligen, vem vet ? 
   Det måste ju vara någon jag känner för ingen som inte känner mig kan stava till mitt namn (förutom skollednings personer eller banker). Handstilen känner jag igen men jag velar mellan två personer. För det första, så kan det inte vara den första personen jag tänker på eftersom jag inte har kontakt med henne längre och den andra personen skriver nästan på samma sätt men hon skulle aldrig göra något sånt eller ens välja den filmen så att säga.
   Så vem har skickat då ?! Visst, jag är glad, vilken otroligt fin gest men jag vill gärna veta vem som varit så snäll så jag kan ringa och tacka (även om tacken blir försenad, vet ju inte när jag fått den). Åh, vad frustrerande ! Kan inte någon bara komma och säga att "Ja, det är jag som skickat, varför har du tagit så lång tid på dig att säga tack för ?" eller något så jag slipper vara nervös ! Men det är ändå kul o vara nyfiken, haha tänk om en beundrare skickat ? :P Jag menar, det var ju för två ? Hm, haha, lite sent nu va och ba aa ska vi på bio eller, tillsammans ? Men neej, det går inte... Avsändare måste ju stå !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0