Jo, jag tänker!!

Tjenixen fina fisken (jag vet att det inte rimmar men jag har aldrig sagt att jag är världsbäst på det heller :P), idag var en seg dag! Slutade halv fem och det hade varit okej om solen stått framme för då blir jag glad. Solen gör mig glad, haha. Önskar att sommaren verkligen var här nu, vill bli sådär härligt varm i kroppen och bruuun! Sol, sol och sol. It´s the best. :D

Idag på historian hade vi en diskussion om kultur och vad det är för något, bla bla, massa annat skoj, bla bla och sen till det intressanta, om läkare. Jag vill ju bli läkare när jag är stor men jag går på en samhällslinje med inriktning kultur så min lärare sa att man gick heelt fel linje om man valde sam/kultur. Grejen är att jag har velat byta linje ganska länge nu men det känns sent, för då kanske jag måste gå om ettan och det vill jag inte. Jag vill fortsätta med kultur och sedan läsa upp mig i de andra ämnena. För guds skull, om komvux försvinner finns det väl ändå något annat att studera ämnena på? Liksom, jag visste inte alltid att jag ville bli läkare. Jag kom på det när jag började på gymnasiet. Eller kom på och kom på, jag funderade kring det i nian men jag tog ändå kultur just pga att man läser mycket böcker vilket jag ÄLSKAR så hey, asbra va? Sen i ettan blev jag helt säker på att det var läkare jag ville/vill bli men man borde inte ha ett tvång över sig liksom. Aa, om du vill bli läkare måste du ta natur. Neej, det måste jag inte! Jag har andra intressen också och läkjare vill jag bli när jag är stor så det måste finnas möjligheter och andra chanser till att kunna bli det än att just läsa natur på gymnasiet. Tänk om man inte ens vet att man vill bli det förrän långt efter? Som jag? Vad är högskolan till för? Man gör ett prov och visar sig behörig och sen pluggar man det man behöver för att bli det man vill.

Åh, jag blir frustrerad. Jag kanske inte ens vill bli läkare när jag fyllt 18. Vem vet? Man ändrar sig ju hela tiden, vi är ungdomar fortfarande. Jag ville bli psykolog tidigt i nian men sen funderade jag på läkare. Så, folk ändrar sig hela tiden. Varför måste jag läsa natur om jag hellre vill gå kultur? Och jag hatar när folk säger Men varför i helvete tog du då kultur om du vill bli läkare? Jo, för att jag ville det!!

Okej, puuh. Nu har jag fått ut mina aggressioner. :P

Imorgon är det Grey´s Anatomy! Weeeeiii! :D

Take care, för nu ska jag käka mammas nybakade turkiska bröd. Mums. :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0